Verschenen op maandag 25 maart 2024 op deze externe link

Van 12 tot en met 27 maart kan je binnen de actie ‘Let’s move for a better world’ sporten in Fitopia voor het goede doel. De wereldwijde campagne moedigt mensen aan om actiever en gezonder te leven, maar tegelijk zamelt ze geld in voor een lokale vzw. Tijdens de periode verzamelt de sportclub zoveel mogelijk moves via haar leden. Het doel is om drie miljoen moves te behalen, als dat gebeurt wordt er 3.000 euro aan sportapparatuur geschonken aan een lokaal gekozen goed doel.

Dit jaar viel de keuze op vzw WonderKids als goed doel. Dat is een Antwerpse organisatie die zich inzet voor kinderen met een hersenverlamming. “Dit initiatief werd opgericht door twee Fitopia-leden omdat ze hun dochter en andere kinderen en ouders wilden ondersteunen. Samen met de kinesistenpraktijk ‘Kine Kidz’ kunnen ze extra materiaal goed gebruiken en daarom zetten wij ons beste beentje voor om dit te behalen. De hele club toont een enorm engagement om moves te verzamelen voor deze prachtige organisatie”, vertelt clubmanager van Fitopia, Yani Janssens. Momenteel staat de Edegemse sportclub zelfs op de eerste plaats wereldwijd.

Wie zijn steentje wil bijdragen is welkom tot en met woensdag 27 maart in Fitopia om gratis te komen sporten. (IT)

Sportclub Fitopia beweegt en zamelt zo geld in voor vzw WonderKids
Bovenstaand artikel werd integraal overgenomen van het verschenen persartikel.
Bron: https://www.gva.be/cnt/dmf20240325_93393726